Glöm inte bort träningen i vinter

Att träna är någonting som många svenskar njuter utav att göra på sin fritid och då är löpning en väldigt vanlig träningsform. En stor anledning till detta är att man kan träna löpning var man än befinner sig, samt att det enda som krävs är ett par bekväma skor. Men kylan och halkan är kanske ingenting som lockar ut i löpspåren, men då finns det andra sätt som man kan träna på utan att behöva oroa sig för att halka. Till exempel kan du löpträna inomhus på en sporthall som har färdiga banor, eller så ställer du dig på ett löpband på gymmet.

Idag finns det en mängd olika gymkedjor runtom i landet där du kan träna såväl ensam som tillsammans med andra. Om du är nybörjare och kanske inte vet hur du tränar på bästa sätt eller vilka maskiner man ska välja, kan du boka en tid med en personlig tränare som har en ordentlig genomgång med dig för att du framöver ska få ut så mycket som möjligt utav din träning. För den som önskar extra motivation under sitt pass kanske ett återkommande PT-besök kan passa. Ett annat alternativ är att prova på gruppträning, där du tillsammans med andra blir ledd i din träning utav en instruktör. Detta träningssätt kan vara kul att utföra tillsammans med en vän eller kanske en kollega på lunchen.

Om man inte tränar i dagsläget, men vill komma igång med det finns det flera olika vägar som man kan ta. Till exempel kan man gå ut på promenader eller köra enklare träning hemma. Det finns mängder utav bra böcker, videor och bloggar som hjälper dig hitta övningar som passar de mål du vill uppnå.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *